Wednesday, July 29, 2009

my new update

terlalu banyak yang diperkatakan... baca jer laa ek..

Khamis, 23 Julai..
Jam 10.00 pagi, adik aku, azhan yang ada kat cheras tu, pergi menyerahkan diri ke hukm..urat lutut dia putus coz buat gymnastik setahun yang lalu..jam 3.00 ptg, k na and family bertolak from trg to kl..4.30 petang, aku bergegas ke hukm, lawat pok hang..malam, k na n semua2 tido di umah aku..

Jumaat, 24 Julai
pagi2, aku pergi kerja macam biasa..pukul 12 thari, han masuk OT, sedia untuk dibedah..pukul 4.30 br kuar dari OT.alhamdulillah, dah selesai..aku abes kijer 4.30 punch out, terus ke hukm..han ok..lapar.mau x, kena puasa dari pukul 12 mlm smpai 5 ptg esoknya...belikan bubur kosong..pukul 8, kuar dr hospital.anta apiz g ampang, balik g umah abg si suami jap..lepak2, kul 11 balik umah..badan dh letih sgt2..zzzz,,terus tido..

Sabtu, 25 Julai..
pagi, bangun, lepak2 jap..kuar beli brg kat pasar raya, balik masak2, tapau2, letak dlm bonet keta..merata2 cari air zam-zam..kajang, bangi..last2 jumpa laa kat PKNS bangi..terus zasss pergi hukm lg..k na dh gerak dulu..berenti mkn nasi di Taman Tasik Permaisuri jap..lepak2, naik hukm..lepak kat azhan plak..k na dah bertolak balik ke trg..aku lepak kat hukm smpai jam 9 mlm..balik umah mlm tu, badan rasa xsedap..buat nasi goreng untuk si suami, cuba ceriakan hati..kepala pening..si suami tawarkan, nk 'jeram' kepala (dia panggil jelung)..aku iya kan sahaja..(thanks by)..terus tido..

Ahad, 26 Julai.
bangun pagi, basuh baju, terus mintak by siap2 g hukm..dah pukul 12.30 time tu, masuk lepak2 kat pok hang, smpai 6 petang..g umah kwn by, mkn laksa..kepala pening, mintak panadol..xtahann..badan dah panas dh masa tu..pergi umah mat, kawan si suami jugak..br dpat baby 3 hari lepas..9 mlm, balik umah, singgah kedai mamak, tapau chapatti..balik, aku mandi2 , solat, iron baju, bancuh milo, mkn biskut..siap mkn, kemas2, terus meluru ke bilik air, uuuuweeekkk..suma isi perut terkeluar semula..letih, xlarat..terus tido..

Isnin, 27 julai..
si suami bgn pg2, nk g kijer..aku xlarat dah..ckp nk MC..rehat lu, kul 9 bgn, mandi2 kuar umah, g jumpa hubby ajak breakfast..tapau mknn untuk apih n azhan di hukm..singgah di klinik taman midah,jumpa doc, mintak MC, dapat 2 days..g hukm, azhan dah dapat keluar..tp, dia punya appointment next week, so, xdpt laa bawak balik trg..melepak umah aku laa jawabnya..setle kan ubat, bayaran, beli ubat, beli tongkat.. bawak balik umah..Mlm tu, hubby tido awal, kul 10.30 dh tido..aku pulak, duk melayan novel lg time tuh..kul 1 br tido..b4 dat, telan ubat selsema lu..pukul 1.30 hubby terjaga, xleh tido, dia selsema, bg ubat selsema suruh makan..dia pun smbung tido..pukul 3.30 pg, aku rasa badan hubby sgt2 panas..demam plak dah.. nasibaik laa ada ubat yg aku amik kat doktor siang td..bg mkn ubat, pukul 5, bdn dia dah peluh2,,..alhamdulillah..Selasa, 28 Julai..aku masih MC, lepak di rumah..hubby still nk g kijer jugak,,dia kne outstation ke kepong..bekalkan dia semua ubat2..1st time kami berjauhan lepas hampir 2 bulan nikah..dia masih demam..syg, cepat laa balik..

Rabu (TODAY) 29 julai..
aku dah ke opis///membaca belog kawan2..di samping menahan kerinduan kepada si suami..n buat entry ini..hikhik...nk buat claim nih..next week kursus lg..duk pk2, cmne nak anta azhan g appointment next tuesday..perlu amik cuti ke?half-day ke?kursus cmne?PENING!!and rindu..


Sesungguhnya, saya terlalu penat ke sana ke mari, n kepala otak berserabut dengan pelbagai benda..tp, setelah membaca satu belog seorang rakan, saya menjadi insaf, dan saya ingin menjadi kuat sepertinya..saya tahu, saya berhutang dengan u alls suma gmbr kawin saya..nnti saya post kan ye..
xsempat lg..sori..

END..

No comments:

Post a Comment